英会話無料レッスン February 18 2018

英会話無料レッスンB10
I’d love to (A) everyday but I can’t because (B).
私は毎日(A)したいですができません、なぜなら(B).

I’d love to (sleep for 8 hours) everyday but I can’t because (I am busy).
私は忙しいので、毎日8時間寝たいと思っていますができません。

活用方法
1.例文を声にだして読んでみよう。(意味を思い浮かべながら)
2.例文を参考に、自分オリジナルの文を作ってみよう。
3.授業中、オリジナルの文を実際に使ってみよう。

Student Examples:
I’d love to do stretching everyday but I can’t because it’s too cold in the morning. (Nami, 桂校)

I’d love to go for a walk in the woods everyday but I can’t because I live in the city, have a full time job, and no car. (Shiori, 大津校)

Extensions: LT or Frequency 1&2 or Ability 1

大阪市福島区 防災フェスタ 知る体験あそぶDay

スミス英会話福島校 がある福島区では防災フェスタ知る体験あそぶDayが開催されます。

日時: 3月4日(日)の10:00 ~13:00
場所: 福島区民センター・福島消防署

内容は防災すごろく、起震車、防災グッズの展示、煙テント、
避難所体験、消防訓練展示などです。
予約も必要なく無料です。

この時期乾燥し、特に火の元には十分に気をつけなければなりません。
子供の頃には学校でよく避難訓練や消防署の方のお話を聞いたりもしましたが、大人になると少し忘れているような気もします。
この機会に、避難方法などの再確認をするのもいいかもしれませんね。
また子供たちにとっては遊びながら学ぶ事は、いい経験ですね(^^)

英会話無料レッスン February 11 2018

英会話無料レッスンB09
Just thinking of (A) makes me (B).
(A)のことを考えるだけで、私を(B)にさせます。
Just thinking of (Belgium) makes me (want to eat good chocolate).
私は、(ベルギー)のことを考えるだけで、(上等のチョコレートを食べたい気)になります。

Just thinking of (my old boss) makes me (feel happy).

活用方法
1.例文を声にだして読んでみよう。(意味を思い浮かべながら)
2.例文を参考に、自分オリジナルの文を作ってみよう。
3.授業中、オリジナルの文を実際に使ってみよう。

Student Examples:
Just thinking of the huge pile or papers on my desk makes me want to quit my job and open a small coffee shop in a quiet town! (Shiori, 大津校)

Extensions: I-Saying & Thinking

スミス英会話松江校の雪景色

こちらは スミス英会話松江校 の雪景色です。
何歳になっても雪が降るとワクワクしますね ♪♪
スミス英会話松江校は雪が降っても学校を開校しております。
そしてありがたい事に、生徒様もそのような状況のなかでもお越し頂いているようです。
雪が降ると楽しい部分もありますが危険な部分もあります。
ですので皆さま無理をなさらず、お越し頂けない際はいつでも総合受付までご連絡下さい。

英会話無料レッスン February 04 2018

英会話無料レッスンB08
When I was (A) years old, I wanted to (B) so I (C).
私は(A)才の時(B)したかったので、私は(C)です。
When I was (8) years old, I wanted to (meet Mickey Mouse) so I (asked my parents to take me to Disneyland).
私は8歳の時ミッキーマウスに会いたかったので、ディズニーランドへ連れて行ってもらえるように両親に頼みました。

When I was (17) years old, I wanted to (climb a mountain) so I (bought a car and drove to the mountains).

活用方法
1.例文を声にだして読んでみよう。(意味を思い浮かべながら)
2.例文を参考に、自分オリジナルの文を作ってみよう。
3.授業中、オリジナルの文を実際に使ってみよう。

Student Examples:
When I was 10 years old, I wanted to see my grandfather living in another city so I rode my bicycle to his house. (Sachie, 桂校)
When I was 5 years old, I wanted to be carried on my mother’s back so I pretended to be asleep. (S, 大津校)

When I was 18 years old I wanted to work for a big company and make lots of money so I worked hard and got accepted to a really prestigious university. (Satsuki, 大津校)

Extensions: I-Past 1 or DC Childhood

英会話無料レッスン January 28 2018

英会話無料レッスンB07
Today I feel (A) but (B).
今日、私は(A)という気持ちですが、(B)です。

Today I feel (great) but (a little tired).
今日、私はとてもいい気分だけれど、少し疲れています。

Today I feel (a little blue) but (I have plans to go shopping later).

活用方法
1.例文を声にだして読んでみよう。(意味を思い浮かべながら)
2.例文を参考に、自分オリジナルの文を作ってみよう。
3.授業中、オリジナルの文を実際に使ってみよう。

Student Examples:
In 2 weeks I will be transferring to a new section so today I feel excited but next weak I will probably begin to feel nervous. (Shiori, 大津校)

Extensions: How Q’s

英会話無料レッスン January 14 2018

英会話無料レッスンB5
When I have time, I (A).
時間があれば、私は(A)します。
When I have time, I (sweep up leaves in front of my house).
時間があれば、私は(家の前の枯葉を掃き寄せ)ます。

When I have time, I (go for a walk in my neighborhood).

活用方法
1.例文を声にだして読んでみよう。(意味を思い浮かべながら)
2.例文を参考に、自分オリジナルの文を作ってみよう。
3.授業中、オリジナルの文を実際に使ってみよう。

Student Examples:
When I have time, I watch YouTube videos. (Yu, 桂校)

When I have time, I reread my seminar notes. (Shiori, 大津校)

Extensions: Frequency 1&2

スミス英会話 京橋校 ブログ:龍安寺

こんにちは スミス英会話 京橋校 講師のシルベスターです。

この秋、私は京都の龍安寺に行ってきました。その日は秋晴れで暖かく、鮮やかな紅葉が一面に広がっていました。お寺の境内は穏やかな雰囲気で、たくさんの自然に囲まれていました。その日は多くの人が訪れていましたが、それでも十分にその静けさを感じることができました。私は、アウトドアや日本固有の植物を楽しむのが好きなんです。 Continue reading “スミス英会話 京橋校 ブログ:龍安寺”