スミス英会話相模原校 生徒様の努力と自信

Why I Love Teaching English

スミス英会話相模原校 生徒様の努力と自信

スミス英会話相模原校は長年たくさんの生徒様の努力と自信をつけた姿を見てきました。その中には“特別な”生徒様も何名かいましたので、そのうちの1つをご紹介したいと思います。生徒様の“Tさん”は自分のペースで学び、相模原校の英会話レッスン内で出てきたり練習したりしたこと全てを明確に理解しようとされます。彼女は相模原校へ通って5年程になります。初級者としてスタートして2段階上がりました。

彼女は新型コロナウィルス感染症の流行中にスミス英会話相模原校へ入会されたので、今よりも通う生徒様数は少なく、最大3名でレッスンになるグループ月謝制 “ノーマルコース”を取っていましたが1名で英会話レッスンになることが頻繁にありました。彼女は1名で英会話レッスンをすることに慣れて、私も彼女の勉強方法に慣れ、ゆっくりレッスンを進めていました。普段からスミス英会話相模原校の英会話レッスンではプレッシャーはなし、自分のペースで英語を学ぶようにおすすめしています。そして世間の状況が好転し始めると、グループレッスンに他の生徒様の予約が入るようになり、今までのレッスンとは違うことに彼女は気がつきました。彼女は、グループコースより料金が上がるにもかかわらず月謝コースを“マンツーマン”に変更しました。

約1年後、彼女は月謝コースを“ノーマルコース”に戻しレッスン時間を変更しました。新しい時間のレッスンには他の生徒様の予約が入らないこともあり、彼女はまた1名で英会話レッスンになることもありました。これは生徒様の数が大幅に増えた現在のスミス英会話相模原校ではとてもレアなケースです。彼女が“ノーマルコース”で英会話レッスンを続けてくれることを願っています。

そして最近、別の生徒様が彼女と同じ時間のレッスンに入会されました。前もって彼女には数週間後に新しい生徒様が入って来ることを話しました。彼女は明らかに不安そうで、新しい生徒様について多くの質問をしていました。私は試してみようと話し、彼女もトライしました。

新しい生徒様が入会され初めてのレッスンは少し気まずそうでしたが、彼女は少しずつ話せるようになりました。新しく入会された生徒様がとても親切で勉強する意欲があることに気がつき、落ち着くことができたようでした。時にはスミス英会話相模原校に長く通われる生徒様と新しい生徒様が共に上手く学べるようになるまで時間がかかる場合もあります。英会話講師そして教室のマネージャーとして、彼女はすでにやったレッスンにもう一度戻さなければならないこともあります。その後数週間、私はスミス英会話相模原校で素晴らしいものを見ることが出来ました。

彼女に“英会話講師”になってもらったのです。彼女は私の代わりに、新しい生徒様にレッスンで使う言語の手本を見せました。彼女がそうしている間、私はいつも彼女に新しいことをどう紹介できるかを考えていました。彼女がそうであるように、同じレッスンを数回経験されていても、常に新しいことを提供することはできます。

スミス英会話相模原校グループレッスンの様子

この話を皆さんに共有することができて嬉しいです。毎回レッスンの後に私は「彼女は素晴らしい講師でしょ?」と言います。彼女は控えめに「いえ」と答えますがもう1人の生徒様はいつも笑顔で同意します。最近そのもう1人の生徒様が自分で学んだ文で「I really appreciate your support, thank you.(あなたのサポートにとても感謝しています、ありがとう。)」とレッスンの最後に言っていました。このスミス英会話相模原校の“特別な生徒様”は喜びと自信に満ちていました!私もです。

この生徒様が英語を話す能力だけでなく、彼女自身にもっと自信をつけていくのを見続けています。彼女は今グループレッスンにも慣れ、英会話レッスンをリードしています。私の仕事の素晴らしくて、満足感が得られる瞬間です。スミス英会話相模原校では英語のスピーキングスキルを向上させたい方、そして英語でのコミュニケーションや自分自身にもっと自信をつけたい方、皆さんのお手伝いをします!みなさんにお会いできるのを楽しみにしています。スミス英会話体験レッスンは無料でお気軽に受けていただけます、ぜひお越しください!


ジム


Sagamihara Smith’s English School Student Success and Confidence

Sagamihara Smith’s English School has seen a lot of student success and confidence over the years. We have also had a few “special” English students, and I’d like to share a story about one in particular. “Miss T” is special because she is a slow learner and wants to be clear about everything presented and practiced in my English class. She has been with me for about 5 years now. She started in our beginner level and has so far advanced 2 levels.

Because she started at Sagamihara Smith’s English School during the pandemic, the English student body was smaller and she often received private lessons as a “Normal Course” English student. She became used to that situation and I was also used to her style of learning-  very slow and steady. There is no pressure here at Smith’s Sagamihara because learning English at your own pace is always the norm. As things began to pick up here, she found herself studying with other English students, and noticeably uncomfortable with the situation. So she changed her course to “Man to Man,” even though she couldn’t really afford it.

About a year later, she switched back to the “Normal Course” again and changed her lesson time. This worked for her for some time because once again, she received private lessons for a while. This situation is now very rare at Sagamihara Smith’s English School because the English student body has grown significantly. I do hope that she continues as a “Normal Course” student though.

Recently another student joined her English class. Prior to that I told her that another student would be joining the class in a few weeks. She was clearly anxious about that, asking me many questions about this new student. I asked her to try to be strong and give it a chance. She did.

The first English class together was a bit awkward, but she slowly came out of her shell. She realized that the other student was friendly and ready to learn. That seemed to calm her down. Sometimes learning to work together takes a while between a Smith’s veteran English student and a new one.  As an English teacher and classroom manager I had no choice but to go back to lessons that she had previously done. Over the next few weeks, I watched something wonderful happen here at Sagamihara Smith’s English School

I had been using her as “the English teacher.” She modeled all the language (instead of me) for this new student. While this was happening, I was always thinking about how I could introduce something new to her within the English lessons. There is always something new to offer, even if they have studied the same lesson a few times, which she has, and now continues to do.

I am happy to share this success story. After each class I would say “she’s a great English teacher, isn’t she?” She would modestly say “no” but the other student would always smile and agree. Recently, the other student had self-studied the sentence “I really appreciate your support; thank you,”and said that to her at the end of the lesson. This “special English student” at Sagamihara Smith’s English School was beaming with delight and CONFIDENCE! So was I.

I continue to see more confidence in this English student in terms of English speaking ability as well as in herself. She is now used to group lessons and leading the English class. It’s a wonderful and very satisfying part of my job. I am happy to help anybody improve their English speaking ability and gain confidence in English communication and themselves here at Sagamihara Smith’s English School! I hope to see some more new faces soon. Smith’s School of English Trial English lessons don’t cost any money and are always stress-free! Come see me!


Jim

スミス英会話相模原校 ジム先生

こんにちは相模原校のページをご覧いただきありがとうございます。
私はスミス英会話相模原校のオーナー講師をしているジムです。アメリカ出身で日本に長く住んでいます。日本が好きで、日本での暮らしも好きです。
スミス英会話相模原校を2005年に開校してから、英語を学ぶ生徒様がスピーキングに自信を持てるよう現在まで楽しくお手伝いしています。生徒様それぞれの弱点を見つけ上達のお手伝いができるように、生徒様1人1人とじっくり向き合います。

スミス英会話相模原校

無料体験レッスン随時実施中です!

>